Rāmis ir izturīgs, ar ģeometriju, kas līdzinās kalnu velosipēda ģeometrijai, taču ar vertikālāku sēdpozīciju nekā kalnu velosipēdam - mazāka slodze rokām un labāka redzamība. Garākiem braucieniem bieži vien ir pielāgoti, lai uz tiem varētu uzstādīt dažādus piederumus, piemēram, dubļu aizsargus un bagāžniekus.
Riteņu izmēri atšķiras atkarībā no brauciena mērķa. 26" riteņus parasti izmanto sarežģītākos taku posmos. Šie riteņi ir izturīgākie un vislabāk manevrējamie, taču tiem ir sliktākas rites īpašības salīdzinājumā ar diskiem. 27,5" izmērs ir ideāli piemērots, lai saglabātu manevrētspējas un stabilitātes attiecību. Daudzi ražotāji šos riteņus izmanto zema rāmja velosipēdiem, lai saglabātu labas rites īpašības un zemu smaguma centru. 29" riteņus izmanto lielākajai daļai kalnu velosipēdu. Tām ir labas rites īpašības un nedaudz uzlabota amortizācija.
Riepas ir pieejamas dažāda platuma un raksta atkarībā no plānotā brauciena. Bieži vien tiek ņemts vērā riepas vieglums un izturība. Ar biezākām riepām var izmantot plašāku virsmu klāstu.
Ķēde ir daļēji paslēpta zem ķēdes aizsarga vai arī uz rāmja ir uzstādīts aizsargs pret nodilumiem. Parasti tie ir salīdzinoši atvērti, lai nepieciešamības gadījumā būtu viegli pieejami.
Plastmasas dubļusargi bieži tiek pievienoti, lai samazinātu velosipēda kopējo svaru līdz minimumam un pielāgotu to papildu bagāžas nodalījumam.
Plastmasas dubļusargus bieži pievieno, lai pielāgotu tos papildu bagāžas nodalījumam.
Sēdeklis šaurāks, stingrāks (salīdzinājumā ar pilsētas velosipēdiem), lai nodrošinātu sportiskāku sēdpozīciju.
Abi dinamiskie dzinēji komfortam un atsevišķas akumulatora gaismas, lai saglabātu vieglāku konstrukciju.